Filmy w firmie – czego należy unikać, a o czym warto pamiętać

Sieć internetowa to miejsce reklamowe, którego nie może odpuścić sobie niemalże żadna firma. Jest tak dlatego, ponieważ dzisiejszy świat w głównej mierze opiera się na działaniach komunikacyjnych w tym kanale i jego poszczególnych narzędzi. Coraz częściej stają się popularne filmy, które są realizowane pod daną markę, firmę, jej produkt, czy usługę. Uważane jest to za świetny krok w kierunku rewolucji przyciągania użytkowników i coraz więcej jednostek się na to decyduje. Powstaje wiele rodzajów filmów. Niektóre są mocno związane z branżą, inne dotyczą lifestylu, jeszcze inne opierają się na instruktażach. Nieważne jednak, którą grupę weźmiemy pod lupę, ponieważ wszystkie muszą spełniać konkretne warunki. Oto najważniejsze kwestie w dziedzinie kręcenia filmów firmowych:

  • Tak jak każdy film i realizacje tego typu – ma na celu coś osiągnąć. Przykładowo wzbudzić zainteresowanie, zszokować, skłonić do refleksji, dyskusji.

    Podobnie powinno być w montażach firmowych. Nie może być tak, że takie realizacje są bezcelowe. Uprzednio dobrze jest pomyśleć o co dokładnie nam chodzi, co chcemy pokazać, jakie emocje wywołać, kto jest naszym odbiorcom, a w reszcie – po co to robimy i jak długo chcemy kontynuować;

  • Najczęstszym błędem firmowych filmów jest generowanie niewiarygodnie dużych, bezużytecznych materiałów, które jedynie zaśmiecają lub zapełniają witrynę. Krótko mówiąc – lepiej jest nadać jeden, porządny film firmowy, aniżeli dziesięć nudnych i do siebie podobnych. Widz po obejrzeniu takiego filmu powinien chcieć się z nami skontaktować lub chociażby podzielić się swoją chwilą uwagi ze światem (za pomocą like, retweetu, sharingu, itd.);
  • Najważniejszy w filmach jest czas ich trwania. Z badań wynika, że widz się szybko nudzi. Zwłaszcza w sytuacji, gdzie ma oglądać statyczną postawę mówcy na białym tle (co w firmowych filmach zdarza się bardzo często). Choćby treść była niewiarygodnie bogata, starania zdadzą się na nic, gdy nie będzie starań o stronę wizualną.

    Trzeba pamiętać o tym by nagranie miało wysoką jakość dźwięku, obrazu, oświetlenia. Dziś małe, prowizoryczne, ale spełniające swoją rolę studio nagrań można zrobić za grosze;

  • Niewiarygodne jest to, że w dzisiejszych czasach nadal zdarza się chamska promocja. Oczywiście działa to na określoną grupę ludzi, co jednak nie oznacza, że powinno być kontynuowane. Jeśli firma decyduje się na krok promocyjny w formie filmików, videoblogów – zdaje się być nieco bardziej nowoczesna. Powinno stać się więc jasne, że odchodzi się od nachalnego nakłaniania potencjalnych konsumentów do zakupu. Na filmach promocyjnych firmy powinny się znaleźć elementy wzbudzające ciekawość. Takie, które spowodują, że człowiek będzie szukał informacji. Dziś podawanie wszystkiego na talerzu się po prostu nie sprawdza.

.